Hemma igen!

Ja, nu är jag hemma igen (därav mitt bloggupehåll) jag har alltså INTE slutat blogga (inte än iaf). Har haft fullt upp sen torsdags med div. förberedelser och grejs inför helgen.

Var i Alingsås och tävlade SM med kaninerna nämnligen. Det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade inga förhoppningar alls men hoppades iaf att gå till final med någon. För er som inte vet är det två omgångar på lördagen och final för dom i detta fallet 40 bästa av de 87 som kom till start. Mina kaniner har slappat järnet det sista och är både runda och omusklade, Glimma var ju dessutom sjuk ganska nyligen.
Hur som helst så hoppades jag iaf att Trias skulle lyckas gå till final, han är endå en hyffsad säker hoppare som sällan sviktar trots dålig kondis. Top fanns det med chans för visste jag men Glimma trodde jag inte ens skulle ta sig igenom första banan. Så fel det visade sig att jag hade. I första omgången gick Top på 5 fel, Glimma på 4 fel (!) och Trias på 3 fel.
I omgång nummer 2 hände nått skummt... Top gick på 3 vilket va ganska normalt men sen! Trias sket i allt vad hoppning och SM hette och drog ner 7 bommar! Jaha tänke jag, där rök den finalen. Inför Glimmas lopp var jag inte så nervös. Glimma va dock på topphumör och gick på 3 ytterst små och irriterande rivningar. Då ledde Glimma helt plötsligt av mina med sina 7 fel totalt, Top kom efter på 8 fel och Trias låg lååångt bak med sina 10. Min lista stämmde alltså delvis fast åt fel håll! I Finalen gick Top återigen på 5 fel medans Glimma fortsatte att visa hur kul hon tyckte det va och rev bara de två största hinderna.
Glimma slutade tillsslut på 18 plats och Top på plats 38.
I höjden hoppade både Glimma och Trias 70cm, sen fick Trias nog, inte ens han hoppar höjd med den magen =P

Kom hem ganska utmattad igår vid 6, sommnade direkt, vaknade vid 9, va uppe nån timma och sommnade sen för natten igen. Sov väl till 10 imorse...


Blev några priser iaf, Pellets, Chokeladfondue, rosett och ett paket kompostgaller som inte finns med på bild.


Kommentarer
Postat av: Kuroneko

Tills nästa gång kan du ju förvarna oss så vi vet att du inte kommer blogga! Grr.. =) Kul att det gick någerlunda bra för dina ninisar. Hoppas vi ses snart, boka in med Ewa! Kram

2008-09-29 @ 17:03:53
URL: http://thephantom.blogg.se/
Postat av: Empa

Det märker ni väl ;) men jag skall väl kanske försöka komma ihåg =P

2008-09-29 @ 17:41:06
URL: http://apme.blogg.se/
Postat av: carå

gillar stavningen på chokelad :D

2008-09-30 @ 11:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0