Låååååång dag!

Lååååångt inlägg. Nä så långt kommer det nog inte att bli.

Dagen började som vanligt med att mobilen ringde 6.00 för att jag skulle få snoosa en halvtimma innan jag gick upp. Men inte då! Den väckte även lilla kissemiss som av nån anledning skulle va mitt i ansiktet och krafsa, slicka och nosa på mig! Slängde ner honom ett par gånger men det hjälpte inte.. Tills slut fick jag sommna om, för att vakna 5 minuter senare.. *SUCK* Gick upp, haffsade i mig ett glas oboy, klädde på mig och gav Gissa och Troll mat. Med hörlurarna på huvudet och talboken på drog jag vid kvart i 7 iväg till bussen. Den var naturligtvis sen som allt annat idag så jag fick stå och frysa 10 minuter extra (här skall du tycka synd om mig).

Väl på tåget (som också var sent) fanns det nästan inga platser, fick knö ner mig mellan en tjock tant och en tjej som envisades med att sommna lutandes mot min axel. Jag satt iaf och lyssnade på min bok och gled då och då in i en härlig sömn; vaknade till och fick köra tillbaka boken en bit.

10 minuter innan jag var framme i Götet tog boken slut och jag hann inte ens ta fram mp3n för att stänga av den innan den pep till och batteriet dog, vadå timing!!!

Jag va såklart sen till skolan som vanligt (tåget passar inte).
Minuerna i skolan segade sig fram, även fast det va ganska intressant. Efter lunch var det lärarens tur att va sen.

Vi slutade vid 2, alltså för sent för att jag skulle hinna med 2-tåget hem så jag spenderade tiden på stan med div. kompisar, drack kaffe, köpte 4 nya böcker innan jag drog till tåget vid 4 för att få en ordentlig sittplats. Tåget kom iväg sent..som sagt...allt idag är sent.

Väl i skövde fick vi inte köra in på stationen, nått X2000-tåg skulle komma först, detta skulle ta "ett par" minuter. In my ass att det gjorde! Det tog över 5 och därmed räknade jag med att missa min buss. Bussen efter går inte förräns 1,5 timma senare... När vi väl kom in på stationen nästan 10 minuter sent sprang jag som en galning och hann precis med bussen. Mina luftrör protesterade våldsamt och jag har nog aldrig vart så nära att få ett riktigt astmaanfall utan att faktiskt få det. Nu har det snart gått 2 timmar sen min vansinnesfärd och det piper fortfarande (här skall du tycka synd om mig igen).

Det blev ett långt inlägg iaf....och antagligen ytterst ointressant för er läsare men ni behöver ju faktiskt inte läsa då :p



btw. Ewa, jag kan fota runt lite här imon så kan du få se sen ;)

Nu skall vi åka och handla mat...har inte ens en droppe mjölk i kylen...
Kommer mer inlägg ikväll...

Kommentarer
Postat av: Ewa

Ja!! Gör det!



Och stackars STACKARS Empa!!

2008-09-30 @ 20:10:57
Postat av: Ewa

Tack

2008-09-30 @ 21:59:53
URL: http://ewizen.blogg.se/
Postat av: Kuroneko

Fint =) Låter som om du har haft en fantastisk dag =) Jag blev glad att se dig iaf, även om det bara var några små egentligen patetiska minuter.. Och visst tycket vi synd om dig =)

2008-09-30 @ 23:46:21
URL: http://thephantom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0